lugnet före stormen

Jag sitter här i min ensamhet och petar i mig lite frukost. Det går lite sådär. Min mage blir helt bananas när jag äter frukost såhär tidigt. Nyhetsmorgon visas på tvn, jag slötittar lite då och då. En tjej från "Sveriges värsta bilförare" är med idag, undra vad hon gör där? Jag hör inte vad de säger och har tyvärr inte blivit riktigt haj på att läsa på läppar än. Hör hur de mummlar, men inte om vad. De ser allvarliga ut. Kanske pratar de om det faktum att "Sveriges värsta bilförare" är en väldigt dåligt program. Eller kanske pratar de om svininfluensan. För vart tog den vägen egentligen? Är vi mitt inne i orkanen kanske? Bryter det snart ut igen? Snart vaknar Melwin. Då är lugnet över, då blir det en riktig storm för att hinna med bussen. Den går om en timma. Jag borde börja skynda lite fortare. Peta i mig lite mer frukost. Vinka adjö till lugnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0