När melwin sover

Melwin sover sin förmiddagslur. Det är nu jag slår mig ner framför datorn, i den stora fotöljen och kikar runt på internet. Ibland olika bloggar, ibland försöker jag skriva. Jag sätter mig här och tänker att det ska gå fort och sedan ska jag göra mig klar för dagen. Men det slutar alltid med att Melwin vaknar och det är helt plötsligt försent. Det händer mig ganska ofta att jag planerar saker, tänker mig att jag ska göra det och det men så kommer något emellan och det blir aldrig av. Det kan vara något så simpelt som att ta bort grötskålen från frukostbordet när Melwin ätit upp, eller något större. En tanke som gör att en fjäril gör en volt i magen, något roligt som skulle betyda mycket. Men så händer något som tvingar tanken att stötas bort.

Och medans jag ska avsluta den här texten hör jag hur Melwin börjar vakna till liv i sovrummet ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0