krupp

Igår natt, natten till måndag, blev det inte allt för mycket sovande för lillafamiljen. Och inte heller för mormor'n. För lilleman bestämde att vi minsann skulle ut på äventyr klockan ett på natten.. Jajjamensan, helt plötsligt och mitt i sömnen blev han jätte dålig, hostade och fick andnöd. Så jag slet upp Melwin ur sängen, vilket han tyckte var väldigt konstigt - han sov ju!, och paniken slog in. Vi gav honom lite ljummet vatten i flaska, tänkte att det brukar ju hjälpa när man hostar så mycket själv. Men icke.. Niklas fick ringa till min mamma eftersom jag var som en virrig höna. Och in till akuten bar det av.

Men när vi väl var framme var hostan som borta och Mulle bara skrattade åt sköterskorna och doktorn. Lite pinsamt kanske? haha. Men läkaren sa iallafall att vi gjort rätt som åkt in och han fick lite kortison och hostmedicin på recept. Sedan bar det av hemmåt igen..

Idag har han inte visat minsta symtom på besvär, inte ens lite hosta. Dock lät lite krasslig nu ikväll, men han fick lite hostmedicin och nu sover han så sött så. Hoppas iallafall att det inte kommer tillbaka, även om vi isåfall inte behöver bli så panikslagna. Men ja, så gick det till - Melwins första besök på akuten.


"ooops!"
mammashjärta ♥




att kopiera och/eller använda mina bilder utan min tillåtelse är förbjudet.

Kommentarer
Postat av: sanna

Leo har börjat hosta riktigt mkt med.. usch det skrämmer en ibland då han knappt får luft =( jobbigt när ens små hjärtan inte mår bra!

2010-01-12 @ 01:26:50
URL: http://leosmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0