sjukhusbesök

Melwin har nu varit på akuten 3gånger i sitt åtta månaders - idag! - långa liv. Första gången var när han hade krupp, andra gången igår och tredje gången idag.

I lördagskväll när vi kommit hem från Liams dop blev han bara sämre och sämre, hostade som tusan och började låta aningen ansträngd i andningen. Min mamma&pappa kom hit vid halv tolv, då de kom hem från teatern, efter att jag ringt till mamma. Eftersom Niklas var magsjuk skulle jag bli tvungen att ta natten själv, igen, så istället följde Melwin och jag med hem till mina föräldrar och sov där. Mamma tog natten så jag fick sova ut. Mulle sov sammanlagt 3timmar den natten, så han var väldigt trött på morgonkvisten. Och på det var han mycket sämre i andningen, så vi åkte in till akuten.

Väl där gick det fort med att få hjälp. Efter en undersökning sa läkaren att det troligtvis är RS-viruset han har. Han fick dricka kortison och inhalera adrenalin&ventoline. Att andas i masken var ingen höjdare, varken för Melwin eller mig. Han skrek och grät hysteriskt och jag likaså haha. Så mamma fick agera hållare andra gången. Iallafall så slapp vi bli inlagda och åkte istället hem..

Idag då? .. Andningen har inte varit något större problem, däremot har han hostat och varit allmänt hängig. Så ikväll åkte vi in igen.. Nu behövde han bara inhalera en gång och så fick vi recept på flytande ventoline. Så det är så det ligger till! Melwin är helt slut efter de här två dagarna, och likaså hans föräldrar.

Nu sover han iallafall
vår stackars lilla prins, så vi ska gära detsamma - gooodnight.
Snälla Mr.Big i himlen, låt Melwin sova ut ordentligt inatt!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Bli frisk nu lille Melle :)

2010-02-23 @ 17:20:12
Postat av: erika

hoppas verkligen allt blir bättre!

2010-02-27 @ 00:34:17
URL: http://erikaschjolin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0