åh vilken underbar mooorgon!

Imorse satte jag Melwin på lektäcket i vardagsrummen, som jag alltid gör varje morgon, medans jag gick och kissade. När jag kommer tillbaka är stanken av bajs så påtaglig att man kan skära i den - med bara lite överdrift. Suckar över det faktum att jag måste byta första bajsblöjan som en zoombie, innan jag lyfter upp honom. Men vad händer? Jag inser att det inte är något litet jag har att göra med, nej det här är blöjan av alla blöjor. Det är bajs överallt. ö-v-e-r-a-l-l-t. Hela nederdelen av pyjamasen, på lektäcket, några leksaker - u name it. Hör mig själv säga "neeeeeeej!!" innan jag springer in på toan för att tvätta av knoddas i duschen. när. jag. kommer. på. Varmvattnet är avstängt idag. Japp, VARMVATTNET ÄR AVSTÄNGT IDAG. Tar tre djupa andetag och räknar till tio. Nej, det gjorde jag inte men det är det man ska göra när man håller på att sprängas va? In till skötbordet. Självklart blir det inte mindre kladd och äckel för det. Av med blöjan, torka så mycket som det går. In i köket med nakenfis och renblöja under armen. Värmer vatten i en glassförpackning i micron, ställer ungen i vasken och häller med hjälp av ett glas -nu-varmt vatten över honom. PUH! what a day, what a day...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0