akuten igen

Melwin bökade mycket hela natten innan han tillslut vaknade klockan fyra. Jag som halvsovit lite vaknade tvärt när jag hörde hur ansträngd hans andning var. Så jag tog upp honom och gick runt en stund för att lätta på andningssvårigheterna, men det hjälpte inte. Så jag väckte Niklas och så virade vi in Melwin i en fleecefilt och duntäcke och sen på med mössan så gick vi ut på trappen för att få frisk luft. Det måste sett ganska roligt ut när jag stod och höll i en stor drule med täcke med en mössa uppstickande mitt i, haha. Men friska luften hjälpte inte heller så jag ringde mammsen. In till akuten kom vi halv sex och fick hjälp direkt, som vanligt när vi är där mötte vi en kompis mamma, haha. Melwin fick iallafall inhalera ventoline två gånger innan det släppte och vi fick åka hem. Vi fick med oss en inhalator som vi ska använda om problemen återkommer. Vi har redan använt den tre gånger.. Nu sover han iallafall och han andas normalt, så vi hoppas på en lugn natt.
Nu - dusch och sen i säng!

Kommentarer
Postat av: Moster

Kan inte vara lätt att vara liten, har ni fått klippkort på akuten nu eller? Hoppas att det blir bättre denna gång. Puss honom från mig.

2010-04-22 @ 14:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0