några tankar om svinis

Jag har funderat lite på det här med svinis.. Jag är ju inte så himlans insatt men jag har förstått att några har dött av influensan, korrekt? Jag har även förstått att det nu har tagits fram ett vaccin mot influensan, korrekt? Och att några har dött/fått nervsjukdomar/blivit sterila/fått hjärtinfarkt etc etc etc etc etc av vaccinet, korrekt? Frågan är ju hur mycket av detta som verkligen stämmer. OM jag förstått rätt så har de som dött av svinis i sverige varit lite halv sletna? Om jag förstått rätt så har de som dött av vaccinet även de inte varit helt friska? Om jag förstått rätt har det inte ens fastställts att dessa halv krassliga människor som tagit vaccinet och sedan trillat av pinn har dött på gund av vaccinet? Jag har förstått att influensan är extremt smittsam. Jag har även förstått att det inte finns något vaccin eller botemedel för små barn.. Och att det läkarna säger är att för att undvika att små barn smittas ska de vuxna i barnens omgivning vaccinera sig. Så det jag inte förstår är hur människor kan strunta i att ta en liten spruta när detta är det enda som kan göras för att försöka förhindra att små barn inte får svininfluesan. Men som sagt, jag är ju inte så insatt...

Kommentarer
Postat av: Nenne

För att svinis är inte så farligt som detlåter, och jag känner att spruta in något imin kropp som tagits fram i panik och man knappt vet vad det är som finns i den där sprutan.. Hemskare biverkningar än svinis och en massa skit.. Ja har bara läst tidningar och lyssnat på doktorer som pratat om svinis och min sjuksköterska, sjuksköterskan sa till mig att "vi mpste säga att alla ska ta vaccinet, men jag skulle aldrig ta det" Och det avgorde för mig.. Får se om det förändras :) Händer annars då :)

2009-10-27 @ 10:22:13
URL: http://mammanenne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0