födelsedagskalas

Vid halv ett kom farmodern och farfadern och hämtade upp oss för att fara till födelsedagsbarnet kusinWilliam på kalas! Stora pojken fyller hela 4 år på onsdag. Han blev väldigt nöjd över presenterna och god tårta hade han valt.

Nu sitter jag här och andas en stund efter en aningen kaosartad matlagning. Niklas slipade i sovrummet så han hade inte tid att hjälpa till, Melwin var inte det minsta nöjd över varken babygymmet eller babysittern. Vattnet kokade över och kycklingen blev aldrig klar och mitt i allt ringer mammsen och ska gagga också, haha.. Hon sa att jag minsann inte skulle klaga, jag har ju bara ett barn och jag vet vart han är. Annat är det när man har en nyfödd, en unge som står bredvid och tjatar, en annan som springer runt och en elvaåring som man inte vet vart han är. Så nej, jag kanske inte ska klaga.

Men nu sover monstret iallafall! Och det andra monstret är och tränar fotboll. Så i en och en halv timme ska jag underhålla mig själv, hur ska detta sluta? Boxen är inte inkopplad så ingen tv fungerar.. Kanske ska försöka koppla in den kanske. Men då kanske jag borde hitta den först också, och det mina vänner är inte det lättaste i detta fullkomliga kaos. Och sovrummet som skulle vara färdigtapetserat denhär veckan, hmpf. Imorgon börjar Niklas praktik igen så det ser ut som att det färdiga sovrummet är långt borta. När herrn i huset går upp halvfem och kommer hem runt sex brukar han inte vara så glad åt livet..

Så vad ska jag och Mulle hitta på imorgon då? hm.. Att vi inte ska vara här hemma är iallafall en sak som är säker. Kanske åker in till ump, vi var ju faktiskt inte där i torsdags och bara en sväng i måndags.. Måste nog hämta tapetklister, ifall min käre man skulle få för sig att tapetsera. Men jaja, den som lever får se. Nu ska jag leta rätt på dendär boxen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0