update

Inte det lättaste att hitta tid till att blogga. Eller nej, inte det lättaste att slita sig från min Melwin om jag ska vara ärlig. Just nu ligger han på skötbordet och fiser som sjutton, och pappa-niklas står brevid och skrattar, haha. Han har precis fått godnatt-mat, Melwin alltså, och är nu i blöjbytar taget innan sovtime.

Vi kom hem från sjukhuset igår, efter att ha spenderat 3 nätter där. Och det var sååååå skönt att komma ut i friska luften kan jag säga, man blir helt tokig av att vistas inne på sjukhuset länge. Dagarna flyter ihop och man vet knappt vad som hände vilken dag. Vi tänkte åka hem i tisdags, men då hördes blåsljud på lillemans hjärta - gud vad rädda vi blev! - så vi fick stanna en natt till för att kolla upp det dagen efter. På onsdagen hade blåsljuden försvunnit ( det är vanligt att detta händer ) men då hade han istället blivit ganska gul ( berodde på amningen ) så då var vi tvugna att stanna en natt till, suuuck. Men sedan på torsdagen var allt finfint och amningen hade även den kommit igång riktigt bra, så då fick vi äntligen komma hem.

Melwin föddes alltså den 22 juni klockan 01.08 - natten mellan söndag och måndag. Förlossningen gick som en dans, inga problem alls och det gick hur fort som helst! - När det väl satte igång ordentligt. Värkarna började som sagt lite smått redan i lördags, men när det satte igång gick det väldigt fort - som sagt.

Idag har vi varit på marieberg en snabbis. Det blev ju sommar helt plötsligt medans vi var på bb så jag blev plötsligt i akut behov av shorts, eftersom alla mina sommarkläder från förra året är för stora. Köpte även en amningskudde och bodysar till Melwin. Efter mariebergbesöket åkte vi hem till Melwins farmor&farfar och hälsade på, där blev det mycket mys med barnbarnet. Sen kom mamma och pappa för att hämta upp oss, stannade till hos mormor och morfar för att visa upp knoddas innan vi sedan åkte hem till stan igen.

Nu ligger mina två pojkar och myser i sängen och jag ska göra dem sällskap. Godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0