regnet det bara öser ner ..

Vilket jävla tråk väder vi har såhär i början på sommarlovet.. Inte känns det som sommarlov precis. Men egentligen har jag ju inte sommarlov, jag är ju mammaledig såklart. Mammaledig utan bebis, för bebis ligger kvar i magen och vägrar att komma ut. Känns som om jag kommer vara gravid föralltid! Jippi! Eller, jo jag har nog sommarlov.

Inbillar mig själv att värkarna sätter igång hela tiden, "gjorde inte den där sammandragningen lite ont?" "har jag inte liiite ont i magen och ryggen också kanske?" "började vattnet att sippra nu?" men neeeeej. Såklart inte. Men jo, endel sammandragningar gör faktiskt ont och jag har trott att det varit dags några gånger. men neeeeej. Såklart inte. Lilleman ska stanna i magen, helst föralltid. Blöh.

Vaknade iallafall imorse av en väldigt överpigg nickepicke. Här får man minsann inte njuta och sova länge, nono. Vända sig sjuttielva gånger i sängen, upp och kissa, sätta sig vid datorn, lägga sig lite försiktigt och peta på mig osv osv. Och sen såklart " äääälskling, vaaakna nuuu. jag har trååååkigt " Inget passa på och sova innan knoddas kommer inte.

Nu är Zandra och Kasper här, den lille mannen vaknade i skrivande stund. Niklas tjatar på mig att följa med ut till Micke och Erika ( säkerligen en massa andra också ) för att titta på fotbollen. Får se hur det blir med den saken. Men nu ska jag busa med Kasper.
Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0