saturday night

Gårdagen spenderades först hemma hos Niklas föräldrar där vi firade honom med hans familj. Vid fyra tog vi bussen in till staden. Melwin älskar att åka buss, eller färdas på något sätt överhuvudtaget, han tvärslocknar så fort det börjar röra på sig haha. Iallafall, Niklas knallade hem till sin syster och Martin tillsammans med några kompisar medans jag och Melwin stannade hemma och myste. Niklas skulle göra krog-debut på födelsedagen så jag fick snällt ta hand om Melwin on my own. Nejdå, Moa och Anna kom faktiskt och gjorde oss sällskap så det gick ingen nöd på oss.

Vi tog en promenad upp på stan för att äta på McDonalds vid nio, Melwin toksov i vagnen hela tiden. Träffade några kändisar på staden innan vi promenerade tillbaka. Moa satte sig på bussen hem vid halv elva och Anna tog cykeln hem straxt därefter.

Vid halv två ramlade Niklas in lite rund under fötterna och det blev en lång natt kan jag meddela. Vid tre somnade jag och Niklas äntligen, men såklart ska grodan vakna en halvtimme senare - foodtime! Ammade och bytte blöja, men inte var han nöjd med det. Fick gunga honom i famnen ett tag innan han tillslut slocknade, så vid halvfem fick jag lägga mig igen. Men vid sju vaknade Kasperungen som har lite svårigheter med att vara tyst.. Vaknade igen. Somnade om. Vaknade vid åtta av en hungrig bebis, som ännu en gång vägrade somna om efter amning och blöjbyte - gaah. Tog med mig grodan ut till vardagsrummet där mamma&pappa sovit under natten. La mig brevid mamma på luftmadrassen med Melwin, lite mys och sen somnade han faktiskt. Men det var ju ett himla liv på Kasper fortfarande så inte fick jag sova. Men vid nio tog mamma med sig Kasper ut i köket för att äta frukost, så då tvärslocknade jag och fick sova i två timmar.

Niklas har vilat mestadels hela dagen men har nu kommit på fötter igen. Min syster och Marcus kom hit och firade honom förut. Nu sitter han och spelar dator tillsammans med min bror, Melwin ligger brevid mig i sängen och myser och här sitter jag och bloggar samtidigt som jag tittar på tv.

Väldigt lång och jobbig text blev det, men om ni orkat läsa ända hit så kan jag nu tala om att vi äntligen fått lägenhet! Yes, ni läste rätt. Senast 1:a september flyttar jag, Niklas och Melwin till en tvåa. Vi längtar såååå mycket! Ska bli så skönt att äntligen få eget.
Nu ska jag pussa på min groda, adios.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilken härlig blogg du har :)<3

2009-07-05 @ 20:08:53
Postat av: helgis

yeeey! gud så bra! jag kan vara flytthjälp eller barnvakt :)

2009-07-05 @ 21:36:26
Postat av: Anonym

grattis! va kul =D ehm..... du får säga till när du vill ses :) puss! ukw

2009-07-05 @ 23:06:13
Postat av: Klara- ung&gravid

Får man fråga hur ni fick lägenheten?

:)

2009-07-06 @ 15:18:51
URL: http://mammaklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0