med en sovande bebis

Jag sitter här vid datorn med Melwin sovandes i knät. Han ligger på amningskudden ( tack för den uppfinningen! ) och snusar så gott - äntligen. Han var lite gnällig förut och vägrade somna, envisades med att ha ögonen öppna även fast han var tröttare än tröttast och spottade ut nappen för att vara säker på att inte falla för frestelsen, haha. Men napp-utspottningen löstes med att fästa nappen till napphållaren(? en såndär rem som gör att inte nappen kan tappas på golvet, ). Att äta nudlar samtidigt som man har en knodd i knät är inte det lättaste. Man måste liksom ta en omväg med gaffeln från tallriken till munnen för att undvika att tappa nudlar i fejjan på knodden. Detta gör att det hela tar lite längre tid, och det betyder att det finns risk för att lilleman vaknar innan nudlarna är uppätna. Väldiga problem, haha.

Grodan vaknade nyss och låg och tittade på mig med sina stora blåa ögon, när jag talade om för honom att han minsann skulle sova svarade han med att ge mig världens största smile. Såklart. Mitt lilla charmtroll! Men lite vaggning i pappas famn och sen slog han igen sina blå igen. Nu ligger han i sin säng och sover som en stock igen.

Imorgon ska Mulle och jag in till staden och ump med Jennifer, Andreas och Liam för att umgås med alla bebisar och föräldrar. Det blir en tidig uppstigning så i säng med mig - Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0